بسم اللّه الرحمن الرحیم
اهداف استراتژیک حوزه معاونت پژوهشی دانشکده پرستاری نقده 1401-1405
1- توسعه کمی و کیفی تحقیقات در دانشکده
- تعیین فرآیند تصویب عناوین پژوهشی
- به چاپ رساندن حداقل 20 مقاله پژوهشی در مجلات علمی – پژوهشی داخلی در هر سال ( 1 مقاله به ازاء هر هیأت علمی در سال )
- به چاپ رساندن حداقل 4 مقاله ISI در سال
2- برگزاری کنفرانس و همایش ها و کارگاه ها
- برگزاری حداقل 10 کنفرانس بر اساس اولویت های گروه های آموزشی در هر سال
- برگزاری حداقل 5 ژورنال کلاب در هر سال توسط گروه های آموزشی
3- توسعه همکاری های بین بخشی در امور پژوهشی
الف) درون دانشگاهی :
- تشکیل جلسات مشترک با معاونت های دانشگاه ( درمان و بهداشت ، فرهنگی و دانشجویی ) و تعیین زمینه های همکاری پژوهشی در هر نیمسال تحصیلی
- اجرای کارهای پژوهشی مشترک متناسب با نیازهای هر معاونت
- اجرای برنامه های بازآموزی برای کارکنان بخش درمان بر اساس نیازهای اعلام شده
- تشکیل جلسه مشترک بین معاونین پژوهشی دانشکده های بهداشت ، پیراپزشکی و پزشکی به منظور بررسی زمینه های مورد علاقه دو طرف
ب) سایر ارگان ها :
شناسایی سازمان هایی که امکان اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی در آنها وجود دارد از قبیل آموزش و پرورش ، شهرداری ، راه و ترابری و استانداری ، هلال احمر و ...
ج) سایر ارگان ها :
توسعه همکاری با دانشگاه های علوم پزشکی کشور از طریق برگزاری جلسات دوره ای و زمینه سازی برای انجام پروژه های مشترک
4- ایجاد بستر مناسب برای توانمند سازی دانشجویان و اعضای هیأت علمی در امور پژوهشی
- غنی سازی کتابخانه ( کتب و مجلات )
- توسعه مرکز کامپیوتر از نظر سخت افزاری و نرم افزاری
- برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه end note ، SPSS ، مقاله نویسی ، تحقیق کیفی ، تجزیه و تحلیل آماری برای اعضاء هیأت علمی از هر کدام یک مورد در هر سال
- برگزاری کارگاه آموزشی روش تحقیق و SPSS برای دانشجویان کمیته تحقیقات دانشجویی و دانشجویان استعداد درخشان
- حمایت از شرکت اعضاء هیأت علمی در کارگاه های آموزشی درون دانشگاهی و همایش های کشوری در چهارچوب قوانین مصوب شورای پژوهشی دانشگاه و یا بر اساس احساس نیاز دانشکده
5- تعیین اولویت های پژوهشی گروه های آموزشی
- تعیین اولویت های پژوهشی در زمینه مسائل و مشکلات آموزشی
- تعیین اولویت های پژوهشی در زمینه مسائل و مشکلات آموزشی
- تعیین اولویت های پژوهشی در زمینه مسائل و مشکلات مدیریتی ( ساختار سازمانی ، دانش مدیریت و ... )
- تعیین اولویت های پژوهشی در زمینه مسائل و مشکلات بالینی ( با توجه بار بیماری ها و الگوی توزیع بیماری ها )
- تعیین اولویت های پژوهشی در زمینه مسائل مرتبط با پرستاری جامعه نگر ( سالمندان ، جوانان ، زنان ، نوزادان ، کودکان و ... )
- تعیین فیلد پژوهشی برای دانشکده و هدایت اعضاء هیأت علمی و دانشجویان در راستای انجام پژوهش های مرتبط ( ایمنی بیمار ، سرطان ، مدیریت درد ، افق های آموزش پرستاری و مامایی ، آموزش بالینی و مراقبت در منزل ، آموزش به بیمار )
6- ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهشی برای اعضاء هیأت علمی دانشکده
- ایجاد کارنامه پژوهشی اعضاء هیأت علمی دانشکده
- ثبت عناوین مصوب اعضاء هیأت علمی و پایان نامه ها
- تکمیل CV اعضاء هیأت علمی